"Online"-marknadsföring är det snabbast växande delen inom media. Förklaringen till att online vinner framgång är mätbarheten, man kan förändra budskap och spridning i realtid och att det är mycket kostnadseffektivt.
Bengt Hallberg
Fem STARKA skäl att synas på våra Portaler
MAXIMAL RELEVANS:
Den stora fördelen med våra "ämnesorienterade sajter" är att du som annonsör alltid exponeras i ett relevant sammanhang och i en trovärdig konkurrenssituation.
AKTIVA BESÖKARE:
Mer än 85% av alla våra besökare hittar oss genom en aktiv sökning på någon sökmotor och
90% av dessa besökare kommer in på våra sajter via Google! Detta borgar för att besökarna är intresserade av att göra affärer nu eller inom en mycket snar framtid. Detta innebär goda konverterings-möjligheter för Er som annonsörer. Se kommentarer längre ner på denna sida under "Några röster från våra annonsörer".
KOSTNADSEFFEKTIVT:
Den mest kostnadseffektiva och mätbara marknadsföringskanalen du kan hitta och bättre kvalité än annonsering på sökmotorerna.
KONTROLLERAT MEDIA
Alla våra sajter mäts och redovisas av en oberoende tredjepartsleverantör (TNS SIFO) vilket gör att Ni enkelt kan se vilka trafiksiffror som de olika sajterna har, vecka för vecka.
KUNNIGA DIGITALA RÅDGIVARE
Kunnig och hjälpsam personal som vägleder dig till optimala exponeringslösningar som leder till bästa resultat.
Vår målgrupp
Målgruppen är personer som står i startgroparna att köpa nytt hus, renovera sitt gamla eller köpa/renovera en bostadsrätt. De är ofta inredningsintresserade och gör antingen jobbet själv eller tar hjälp av hantverkare.
Våra besökare letar information/inspiration först och främst på Internet men även i traditionella inredningstidningar. De använder för det mesta sina smartphones eller surfplattor för att surfa eftersom de ofta är ute i svängen, på bio, ute och äter, träffar vänner m.m. Inför sina bygg- och renoveringsprojekt surfar de runt på olika inredningssajter för att få inspiration.
Mer än 100 000 människor besöker någon av våra sajter varje månad.
Materialspecifikation
MATERIALSPECIFIKATIONER
Här nedan kan du ladda ner Materialspecifikationen som är en PDF-fil. Specifikationen gäller för alla Portalens hem & villamässor. Du kan välja på att annonsera på Startsidan, under Utställningar, Lokala utställningar, Produktnyheter och Bildgalleri. Du kan även ta del av Portalens produktblad där bl a våra referenser presenteras.
> Materialspecifikation riks
> Materialspecifikation lokalt
För mer info kontakta oss på 0303-679 50, eller info@portalen.se
Några röster från våra annonsörer
VÄRMEBARONEN
Vi har valt Energiportalen eftersom den är riktad mot våra kunder. Vi får en mängd besökare till vår hemsida, dit jag vill ha dem.
Christopher Nilsson, Värmebaronen
PAHLÉN
Att annonsera på Poolportalen är för Pahlén en självklarhet. Pahlén tillverkar poolutrustning till alla typer av pooler och eftersom att Poolportalen är den enda sajten i sitt slag som är helt fokuserad på pooler passar det oss väldigt bra. Poolportalen driver mycket trafik till oss och det ger oss en möjlighet att hitta nya återförsäljare på ett helt annat sätt.
Conny Sturesson, Pahlén
DOORIA
Vi har ju varit med på Byggportalen i många år och under åren har vi upplevt att Portalen ger oss bra möljlighet att profilera vårt varumärke, snabb introduktion av våra produktnyheter och ökad trafik till vår hemsida. Som kontaktperson på Dooria anser jag att samarbetet med
Byggportalen är enkelt och bra. Säljaren kontaktar oss flera gånger per år och följer upp utvecklingen och ger oss den där lilla extra pushen som behövs.
Anne Gabrielsson, Dooria Sverige AB
VEDUM KÖK & BAD
Vi ser Badrumsportalen som en välbesökt mässa, där besökarna snabbt får en bra överblick av utbud och företag som är verksamma i branschen. Utöver inspiration och nyheter, finns också möjlighet för besökaren att få fördjupa sina kunskaper inom olika områden och vara delaktig i olika forum. Därför är det en naturlig marknadsplats för oss att vara representerad på.
Marianne Färlin, Vedum Kök & Bad AB
HEDAREDS SAND & BETONG
Vi använder Villaportalen för att säljaren, på ett mycket elegant och pedagogiskt sätt kunde förklara hur portalerna fungerar och vad vi kan dra för nytta av dem. Inte bara ”högtrycksäljare” utan med mycket ”morrhår” och känsla. Vi fick ganska bra trafik in på vår hemsida direkt och trafiken fortsatte och håller i sig än. Kollade på Google analytics för senaste månaden och fann då att Portalen.se kommer som nummer fyra i vår statistik efter Google, Google CPC och direkttrafik.
Vi använder även andra internetportaler och ser att Portalen.se är den sajt som ger flest klick. Har inte bedömt vad varje klick kostar, jämfört med andra portaler, men känslan är att vi får fler klick per krona från Portalen.se.
Klas Rubenson, Hedareds Sand & Betong AB
Fakta om Portalen.se
Portalen Interaktiv AB, driver idag Sveriges ledande hem & villaportaler på nätet. Portalerna är självklara mötesplatser för konsumenter som söker efter inspiration och produkter till sina renoverings- och nybyggnadsprojekt, samt för alla de leverantörer som vill marknadsföra sig mot denna målgrupp.
Gemensamt för alla portaler är att de fokuserar på ett specifikt ämnesområde som t,ex. villa, trädgård, kök, golv, energi, bygg, badrum mm.
Portalen Interaktiv AB har arbetat med ämnesorienterade portaler sedan år 2000.
Varje dygn besöker över 5 000 människor någon av våra interaktiva mässor.